Nazwa/tytuł

Wychowanie ekonomiczne w kontekście kształcenia nauczycieli małego dziecka

Typ zasobu

monografia (rozdział)

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Renata Raszka
Uniwersytet Śląski w Katowicach

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Rok wydania (publikacji)

2019

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Raszka, R. (2019). Wychowanie ekonomiczne w kontekście kształcenia nauczycieli małego dziecka. In Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Tom. 3: Współdziałanie rodziców–dziecka–nauczyciela (pp. 155–173). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Słowa kluczowe

wychowanie ekonomiczne najmłodszych dzieci, opinie przyszłych nauczycieli na temat wychowania ekonomicznego

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja nieformalna – dzieci i młodzież
Streszczenie (opis) wyników badań

W artykule podkreślono wiodącą rolę rodziców w ekonomicznym wychowaniu dzieci. Doceniono również ważną – choć wspierającą – rolę nauczycieli w tym procesie. Ponadto w artykule podkreślono konieczność współpracy nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych ze środowiskiem rodzinnym w zakresie edukacji ekonomicznej. Nauczyciele powinni być dobrze przygotowani do tego zadania.

Rodzice i nauczyciele powinni być gotowi do:

  • prowadzenia kompetentnych rozmów z dziećmi na temat pieniędzy i gospodarowania nimi;
  • realizowania z dziećmi wspólnych projektów, w których mogłyby one angażować się w pracę nad zarabianiem pieniędzy, ich wydawaniem, oszczędzaniem i obdarowywaniem, a także wykonywać pewne prace na rzecz dobra wspólnego i innych ludzi.

Ponadto w artykule przedstawiono wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów pedagogiki na temat ekonomicznego wychowania najmłodszych dzieci. Przedstawiono, przeanalizowano i zinterpretowano wyniki tej ankiety.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.