Nazwa/tytuł

Ocena krajowych strategii na rzecz edukacji finansowej

(Evaluation of National Strategies for Financial Literacy)
Typ zasobu

raport

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

OECD

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

OECD

Rok wydania (publikacji)

2021

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

OECD (2021), Evaluation of National Strategies for Financial Literacy, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/91e310db-en.

Słowa kluczowe

strategie edukacji finansowej, ewaluacja, OECD

Język publikacji

angielski

Zasięg przestrzenny badań

Świat

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – przedszkola
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
Streszczenie (opis) wyników badań

Ocena i monitoring strategii krajowych edukacji finansowej są kluczowe dla skuteczności polityk publicznych i ich dostosowywania do oczekiwanych rezultatów. Raport OECD/INFE analizuje doświadczenia 29 krajów w zakresie oceny tych strategii, wskazując na najlepsze praktyki, wyzwania i sposoby finansowania procesu ewaluacji. Podkreśla znaczenie kompleksowego podejścia, włączenia oceny w strukturę strategii oraz angażowania interesariuszy i niezależnych ekspertów. Ewaluacja umożliwia optymalizację działań, zwiększa poparcie polityczne i międzynarodową współpracę. Dokument zawiera także studia przypadków oraz modelowe podejście do projektowania procesu oceny, dostarczając rekomendacji dla decydentów politycznych.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.