Nazwa/tytuł

Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych

Typ zasobu

monografia

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

red. nauk. Tomasz Rachwał

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Rok wydania (publikacji)

2019

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Rachwał, T. (2019). Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych. Wydawnictwo FRSE – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Seria Naukowa, 5.

Słowa kluczowe

kompetencje kluczowe, nauczanie przedsiębiorczości, przedsiębiorczość, program nauczania, metody nauczania

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska/inne kraje

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – przedszkola
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
  • edukacja pozaformalna – dzieci i młodzież
  • edukacja pozaformalna – dorośli
  • edukacja nieformalna – dzieci i młodzież
  • edukacja nieformalna – dorośli
Streszczenie (opis) wyników badań

Publikacja została poświęcona jednej z kluczowych kompetencji w europejskim systemie edukacji – przedsiębiorczości. Skoncentrowano się na historycznym i współczesnym rozumieniu przedsiębiorczości, metodach kształcenia tego przedmiotu na poszczególnych poziomach edukacji formalnej oraz w ramach edukacji pozaformalnej i nieformalnej wśród różnych grup wiekowych w Polsce. Omówienie zamykają przykłady dobrych praktyk w zakresie kształcenia przedsiębiorczości w Europie i na świecie.

Celem monografii jest weryfikacja dotychczasowych polskich przedsięwzięć w zakresie kształtowania kluczowej kompetencji, jaką jest przedsiębiorczość.

Poprzez studia literatury, analizy raportów i programów, metodę sondażu diagnostycznego dokonano holistycznego spojrzenia na badany problem, formułując rekomendacje i wskazując właściwe praktyki.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.