Nazwa/tytuł

Kobiety (nie)inwestorki

Typ zasobu

raport

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Katarzyna Sekścińska

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

TFI PZU SA

Rok wydania (publikacji)

2024

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Link do zasobu w wersji elektronicznej
Notka bibliograficzna do cytowania

Sekścińska, K. (2024). Kobiety (nie) inwestorki. TFI PZU SA. https://in.pzu.pl/_fileserver/item/1503566

Słowa kluczowe

inwestowanie, inwestowanie kobiet, bariery finansowe, niezależność finansowa, ryzyko finansowe, finanse osobiste

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
  • edukacja pozaformalna – dorośli
  • edukacja nieformalna – dorośli
Streszczenie (opis) wyników badań

Raport analizuje podejście Polek do inwestowania, identyfikując kluczowe bariery ograniczające ich zaangażowanie w ten obszar. Badanie CAWI przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1068 pracujących kobiet w wieku 18–64 lat. Wyniki wskazują na duży niewykorzystany potencjał inwestycyjny wśród kobiet, który hamowany jest przez brak wystarczającej wiedzy, ograniczone zasoby finansowe oraz niechęć do podejmowania ryzyka.

Mimo tych barier wiele kobiet wyraża zainteresowanie inwestowaniem i uważa, że ich zdolności w tym zakresie są porównywalne do umiejętności mężczyzn. Jednocześnie jednak inwestowanie postrzegane jest jako skomplikowane, a brak specjalistycznej wiedzy i pewności siebie stanowi istotną przeszkodę. Raport podkreśla potrzebę ukierunkowanej edukacji finansowej oraz lepszego dostępu do narzędzi wspierających kobiety w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Wnioski z badania mogą posłużyć do tworzenia inicjatyw mających na celu zwiększenie niezależności finansowej kobiet i budowanie ich pewności siebie w obszarze inwestowania.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

Raport został opracowany jako jedna z inicjatyw w ramach Roku Edukacji Ekonomicznej 2024.

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.