monografia
Jarosław Klepacki, Jan Solarz, Adrianna Trzaskowska-Dmoch, Krzysztof Waliszewski, Sylwia Wojciechowska-Filipek
Społeczna Akademia Nauk – Studia i Monografie
2018
otwarty (Open Access)
Klepacki, J., Solarz, J., Trzaskowska-Dmoch, A., Waliszewski, K. & Wojciechowska-Filipek, S. (2018). Całościowa edukacja finansowa. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk. Studia i Monografie, 82.
kluczowe kompetencje, edukacja przez całe życie, dobrostan, metody nauczania, programy edukacji finansowej, cykl życia
polski
Polska/inne kraje
W monografii zaprezentowano współczesną formalną i nieformalną edukację finansową w wybranych krajach na świecie. Wskazano na różnice w edukacji formalnej i nieformalnej między pokoleniami. Zaprezentowano również pogłębioną analizę instytucjonalną formalnej i nieformalnej edukacji finansowej w Polsce.
Celem publikacji jest wsparcie edukatorów finansowych w ich codziennej pracy podnoszenia świadomości finansowej wśród różnych grup społecznych w XXI wieku.
W monografii skorzystano ze studiów literatury, analizy raportów oraz metody sondażu diagnostycznego.
W zakończeniu monografii wskazano problemy, które stoją przed edukacją finansową i pośrednictwem finansowym, związane z odbudową reputacji zawodowej oraz racjonalizacją kosztów regulacji tego typu działalności. Została uwypuklona potrzeba wielokierunkowej edukacji finansowej w pionie od władz państwowych i lokalnych do obywateli oraz w poziomie między pokoleniami i gospodarstwami domowymi.
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów