Nazwa/tytuł

Całościowa edukacja finansowa. Teoria i praktyka

Typ zasobu

monografia

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Jarosław Klepacki, Jan Solarz, Adrianna Trzaskowska-Dmoch, Krzysztof Waliszewski, Sylwia Wojciechowska-Filipek

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Społeczna Akademia Nauk – Studia i Monografie

Rok wydania (publikacji)

2018

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Link do zasobu w wersji elektronicznej
Notka bibliograficzna do cytowania

Klepacki, J., Solarz, J., Trzaskowska-Dmoch, A., Waliszewski, K. & Wojciechowska-Filipek, S. (2018). Całościowa edukacja finansowa. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk. Studia i Monografie, 82.

Słowa kluczowe

kluczowe kompetencje, edukacja przez całe życie, dobrostan, metody nauczania, programy edukacji finansowej, cykl życia

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska/inne kraje

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
  • edukacja pozaformalna – dorośli
  • edukacja nieformalna – dorośli
Streszczenie (opis) wyników badań

W monografii zaprezentowano współczesną formalną i nieformalną edukację finansową w wybranych krajach na świecie. Wskazano na różnice w edukacji formalnej i nieformalnej między pokoleniami. Zaprezentowano również pogłębioną analizę instytucjonalną formalnej i nieformalnej edukacji finansowej w Polsce.

Celem publikacji jest wsparcie edukatorów finansowych w ich codziennej pracy podnoszenia świadomości finansowej wśród różnych grup społecznych w XXI wieku.

W monografii skorzystano ze studiów literatury, analizy raportów oraz metody sondażu diagnostycznego.

W zakończeniu monografii wskazano problemy, które stoją przed edukacją finansową i pośrednictwem finansowym, związane z odbudową reputacji zawodowej oraz racjonalizacją kosztów regulacji tego typu działalności. Została uwypuklona potrzeba wielokierunkowej edukacji finansowej w pionie od władz państwowych i lokalnych do obywateli oraz w poziomie między pokoleniami i gospodarstwami domowymi.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.