artykuł
Janina Uszyńska-Jarmoc
Uniwersytet w Białymstoku
Problemy Wczesnej Edukacji
2016
otwarty (Open Access)
Uszyńska-Jarmoc, J. (2016). Uczenie się a zarobki – dziecięce rozumienie problemów ekonomicznych świata dorosłych. Problemy Wczesnej Edukacji, 12 (1 (32)), 7–26.
socjalizacja ekonomiczna, potoczne koncepcje ekonomicznego świata, edukacja wczesnoszkolna, wynagrodzenie
polski
Polska
W artykule zaprezentowano wyniki badań jakościowych dotyczących postrzegania przez dzieci w młodszym wieku szkolnym związku między wynikami w nauce a ich wpływem na sytuację finansową osoby dorosłej. W artykule podjęto próbę wskazania głównych różnic w wiedzy dzieci na temat zarabiania pieniędzy oraz ich postaw wobec podstawowych źródeł osiągania sukcesu finansowego w dorosłym życiu. W artykule podjęto również próbę przedstawienia ogólnych refleksji i wskazania możliwych kierunków badań w tym zakresie.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów