Nazwa/tytuł

Uczenie się a zarobki – dziecięce rozumienie problemów ekonomicznych świata dorosłych

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Janina Uszyńska-Jarmoc
Uniwersytet w Białymstoku

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Problemy Wczesnej Edukacji

Rok wydania (publikacji)

2016

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Uszyńska-Jarmoc, J. (2016). Uczenie się a zarobki – dziecięce rozumienie problemów ekonomicznych świata dorosłych. Problemy Wczesnej Edukacji, 12 (1 (32)), 7–26.

Słowa kluczowe

socjalizacja ekonomiczna, potoczne koncepcje ekonomicznego świata, edukacja wczesnoszkolna, wynagrodzenie

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – przedszkola
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
Streszczenie (opis) wyników badań

W artykule zaprezentowano wyniki badań jakościowych dotyczących postrzegania przez dzieci w młodszym wieku szkolnym związku między wynikami w nauce a ich wpływem na sytuację finansową osoby dorosłej. W artykule podjęto próbę wskazania głównych różnic w wiedzy dzieci na temat zarabiania pieniędzy oraz ich postaw wobec podstawowych źródeł osiągania sukcesu finansowego w dorosłym życiu. W artykule podjęto również próbę przedstawienia ogólnych refleksji i wskazania możliwych kierunków badań w tym zakresie.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.