artykuł
Aldona Andrzejczak
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
2007
otwarty (Open Access)
Andrzejczak, A. (2007). Skuteczność nauczania przedsiębiorczości w szkołach średnich. W: Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.). Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 133–139.
szkoły średnie, postawy przedsiębiorcze, program nauczania
polski
Polska
Szkoła średnia jest głównie odpowiedzialna za dostarczanie podstawowej wiedzy o gospodarce i kształtowanie postaw przedsiębiorczych młodych ludzi. Dlatego od 2002 r. polski program nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych został wzbogacony o nowy przedmiot: „podstawy przedsiębiorczości”.
W 2006 r. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu przeprowadziła badania stanu i warunków prowadzenia tego przedmiotu w 290 szkołach.
W artykule przedstawiono, jak – zgodnie z wynikami badań – nauczyciele postrzegają skuteczność nowego przedmiotu.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów