Nazwa/tytuł

Skuteczność nauczania przedsiębiorczości w szkołach średnich

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Aldona Andrzejczak
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych

Rok wydania (publikacji)

2007

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Andrzejczak, A. (2007). Skuteczność nauczania przedsiębiorczości w szkołach średnich. W: Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.). Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 133–139.

Słowa kluczowe

szkoły średnie, postawy przedsiębiorcze, program nauczania

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
Streszczenie (opis) wyników badań

Szkoła średnia jest głównie odpowiedzialna za dostarczanie podstawowej wiedzy o gospodarce i kształtowanie postaw przedsiębiorczych młodych ludzi. Dlatego od 2002 r. polski program nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych został wzbogacony o nowy przedmiot: „podstawy przedsiębiorczości”.

W 2006 r. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu przeprowadziła badania stanu i warunków prowadzenia tego przedmiotu w 290 szkołach.

W artykule przedstawiono, jak – zgodnie z wynikami badań – nauczyciele postrzegają skuteczność nowego przedmiotu.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.