artykuł
Renata Raszka
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Kwartalnik Pedagogiczny
2019
otwarty (Open Access)
Raszka, R. (2019). Potoczna wiedza dzieci na temat pieniędzy. Wnioski z badań własnych. Kwartalnik Pedagogiczny, 254(4), 255-271.
wiedza finansowa, pieniądz, szkoła podstawowa, postawa wobec pieniędzy
polski
Polska
Artykuł dotyczy potocznej wiedzy o pieniądzach dzieci ośmio- i dziewięcioletnich. Podkreślono znaczenie spontanicznych i planowanych rozmów na temat pieniędzy, prowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym. Zwrócono uwagę na znaczenie wiedzy osobistej uczniów, ich doświadczeń pozaszkolnych i kształtowania aktywnej postawy w konstruowaniu wiedzy ekonomicznej. Artykuł odwołuje się także do badań autorki nad codzienną wiedzą dzieci na temat pieniędzy.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów