Nazwa/tytuł

Pieniądz(e) z perspektywy dziecka

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Renata Raszka
Uniwersytet Śląski

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

Rok wydania (publikacji)

2018

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Raszka, R. (2018). Pieniądz(e) z perspektywy dziecka. Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, (1), 11.

Słowa kluczowe

pieniądz, pieniądz z perspektywy dziecka, wiedza osobista

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
Streszczenie (opis) wyników badań

Badania zostały przeprowadzone z uczniami trzeciej klasy szkoły podstawowej przez autora niniejszego artykułu.

Celem badań była rekonstrukcja dziecięcych doświadczeń związanych z pieniędzmi. Pieniądze są tu postrzegane jako zjawisko empiryczne opisywane z perspektywy dziecka. Materiał badawczy stanowią wypowiedzi pisemne dzieci w wieku 8/9 lat.

Analiza dziecięcych kreacji doprowadziła do wyłonienia przestrzeni wynikowej składającej się z czterech pól: pozytywne, negatywne, neutralne i ambiwalentne. Ta wynikowa przestrzeń jest traktowana jako zjawisko empiryczne o nachyleniu paraekonomicznym.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.