artykuł
Renata Raszka
Uniwersytet Śląski
Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
2018
otwarty (Open Access)
Raszka, R. (2018). Pieniądz(e) z perspektywy dziecka. Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, (1), 11.
pieniądz, pieniądz z perspektywy dziecka, wiedza osobista
polski
Polska
Badania zostały przeprowadzone z uczniami trzeciej klasy szkoły podstawowej przez autora niniejszego artykułu.
Celem badań była rekonstrukcja dziecięcych doświadczeń związanych z pieniędzmi. Pieniądze są tu postrzegane jako zjawisko empiryczne opisywane z perspektywy dziecka. Materiał badawczy stanowią wypowiedzi pisemne dzieci w wieku 8/9 lat.
Analiza dziecięcych kreacji doprowadziła do wyłonienia przestrzeni wynikowej składającej się z czterech pól: pozytywne, negatywne, neutralne i ambiwalentne. Ta wynikowa przestrzeń jest traktowana jako zjawisko empiryczne o nachyleniu paraekonomicznym.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów