Nazwa/tytuł

Między wiedzą o gospodarce a zachowaniami ekonomicznymi

Typ zasobu

artykuł (rozdział w monografii)

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Maryla Goszczyńska
Uniwersytet Warszawski

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Psychologia Wychowawcza

Rok wydania (publikacji)

2014

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Link do zasobu w wersji elektronicznej
Notka bibliograficzna do cytowania

Goszczyńska, M. (2014). Między wiedzą o gospodarce a zachowaniami ekonomicznymi. Psychologia Wychowawcza, 47(5), 28-49.

Słowa kluczowe

socjalizacja ekonomiczna, wiedza ekonomiczna, jakość działań finansowych

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska, Europa

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
  • edukacja pozaformalna – dorośli
  • edukacja nieformalna – dorośli
Streszczenie (opis) wyników badań

Celem artykułu jest analiza roli wiedzy ekonomicznej, jaką dysponuje jednostka, w podejmowaniu decyzji finansowych oraz różnorodnych aktywności ekonomicznych, takich jak np. oszczędzanie, kupowanie, ubezpieczanie się.

W artykule omówione zostaną wyniki badań analizujących związek pomiędzy poziomem wiedzy ekonomicznej dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych a ich zachowaniami finansowymi. Osobne paragrafy poświęcone są omówieniu procesu socjalizacji ekonomicznej, sprzyjającej nabywaniu wiedzy o gospodarce oraz metodom diagnozowania poziomu wiedzy finansowej wśród dzieci i młodzieży oraz dorosłych, a także formom edukacji ekonomicznej, mającym na celu wzrost zakresu i jakości tej wiedzy.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.