Nazwa/tytuł

Kształtowanie postaw przedsiębiorczych na lekcjach geografii wyzwaniem edukacyjnym w procesach globalizacji

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Monika Borowiec
Tomasz Rachwał

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Przedsiębiorczość – Edukacja

Rok wydania (publikacji)

2011

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Link do zasobu w wersji elektronicznej
Notka bibliograficzna do cytowania

Borowiec, M., Rachwał, T. (2011). Kształtowanie postaw przedsiębiorczych na lekcjach geografii wyzwaniem edukacyjnym w procesach globalizacji. Przedsiębiorczość – Edukacja, 7, 321–332.

Słowa kluczowe

postawy przedsiębiorcze, kształcenie, geografia, procesy globalizacyjne, gospodarka oparta na wiedzy

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
Streszczenie (opis) wyników badań

W artykule przedstawiono przegląd dotychczasowych programów i strategii nauczania, a także literatury przedmiotu w zakresie kształtowania postaw przedsiębiorczych ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej z geografii.

Celem artykułu jest podkreślenie roli postaw przedsiębiorczych w edukacji szkolnej, ze szczególnym naciskiem na lekcje geografii.

W badaniu skorzystano ze studiów literatury oraz analizy krytycznej. Okres analizy obejmuje XXI wiek do roku 2010.

Z przeprowadzonej analizy wynika, iż przedsiębiorczość oraz postawy przedsiębiorcze odrywają dużą rolę w rozwoju społeczno-gospodarczym różnych systemów przestrzennych (lokalnych, regionalnych, krajowych) w zglobalizowanej gospodarce światowej. Rozwijanie postaw przedsiębiorczych powinno według rekomendacji autorów odbywać się nie tylko podczas lekcji przedsiębiorczości, ale przez cały okres edukacji szkolnej i na innych przedmiotach. Szczególną rolę w tym zakresie odgrywają zdaniem autorów nauczyciele geografii, co jest konsekwencją dużej zbieżności celów i treści nauczania edukacji geograficznej z celami edukacji w zakresie przedsiębiorczości.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.