artykuł
Piotr Kowzan
Praktyka teoretyczna
2013
zamknięty
Kowzan, P. (2013). Krytyczna czy bankowa? Edukacja ekonomiczna na uniwersytecie i poza nim. Praktyka teoretyczna, (07), 195–217.
pedagogika krytyczna, dług, bankowość, OECD, sektor finansowy
polski
Polska
Edukacja ekonomiczna może być postrzegana jako stosunkowo nowa działalność sektora finansowego w Polsce i na świecie. Autor skupia się na analizie jej funkcjonowania w polskim systemie oświaty i dochodzi do wniosku, że obecnie ustępuje ona edukacji bankowej – zarówno ze względu na zaangażowanie banków w jej organizację, jak i nastawienie na indywidualizm i konsumpcjonizm. Ostatnia część artykułu poświęcona jest alternatywie w postaci krytycznej edukacji ekonomicznej, której celem byłby krytyczny opis procesów gospodarczych oraz konstruowanie indywidualnych i zbiorowych strategii działania w sferze działań gospodarczych i w celu ich zmiany.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów