Nazwa/tytuł

Kreowanie zachowań przedsiębiorczych w procesie zarządzania zespołem projektowym na przykładzie uczelni wyższej

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Małgorzata Baran
Collegium Civitas, Warszawa
Monika Kłos
Wyższa Szkoła Biznesu w Pile
Jacek Strojny
Politechnika Rzeszowska

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Przedsiębiorczość-Edukacja

Rok wydania (publikacji)

2014

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Link do zasobu w wersji elektronicznej
Notka bibliograficzna do cytowania

Baran, M., Kłos, M., & Strojny, J. (2014). Kreowanie zachowań przedsiębiorczych w procesie zarządzania zespołem projektowym na przykładzie uczelni wyższej. Przedsiębiorczość-Edukacja, 10, 120–134.

Słowa kluczowe

dojrzałość projektowa, kompetencje projektowe, postawy przedsiębiorcze, zarządzanie zespołem projektowym

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
Streszczenie (opis) wyników badań

W artykule przedstawiono analizę kompetencji projektowych jako stymulantów efektywnego zarządzania projektem. Przyjęto jednocześnie, że wprowadzenie orientacji projektowej może być traktowane jako jeden z przykładów intraprzedsiębiorczości. Może także służyć do kreowania zachowań przedsiębiorczych w firmie, sprzyjając budowaniu kultury organizacyjnej pozwalającej na wprowadzanie zmian, nawet tych o charakterze innowacyjnym. Wykorzystanie potencjału osób przedsiębiorczych umożliwia osiąganie sukcesów podejmowanych działań projektowych. Muszą one być jednak wspierane określonymi parametrami (cechami) organizacji. Orientacja projektowa jest takim sposobem zarządzania, który tworzy środowisko sprzyjające przedsiębiorczości. Obejmuje szereg działań motywacyjnych, ale ma także charakter systemowy, gdyż dostarcza odpowiednich technik zarządzania, a nawet instrumentów w postaci oprogramowania komputerowego. Podstawą analiz prowadzonych w niniejszym artykule jest badanie poziomu orientacji (dojrzałości) projektowej przeprowadzone w jednej z warszawskich uczelni wyższych z wykorzystaniem metodyki Pro-Five. Ze względu na tematykę artykułu prezentuje się jeden spośród pięciu wymiarów analizy, a więc zarządzanie zespołem projektowym. Pozostałe wymiary analizy to: kultura projektowa, zarządzanie strategiczne, zarządzanie projektami oraz kompleksowe podejście do zarządzania projektami. W ramach wybranego wymiaru analizuje się pięć parametrów szczegółowych: rozwój kompetencji projektowych, kierownika projektu, zespół projektowy, komunikację w zespole i motywację projektową. Analiza tych parametrów stanowi podstawę oceny możliwości kreowania zachowań przedsiębiorczych w uczelni przez wdrożenie orientacji projektowej.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.