Nazwa/tytuł

Generacja Y w świecie finansów – financial literacy i edukacja finansowa młodego pokolenia

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Beata Świecka

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Przedsiębiorczość i Zarządzanie

Rok wydania (publikacji)

2016

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Świecka, B. (2016). Generacja Y w świecie finansów–financial literacy i edukacja finansowa młodego pokolenia. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 17 (8.3), 219–232.

Słowa kluczowe

świadomość finansowa; kompetencje finansowe; pokolenie Y; wiedza finansowa; strategie edukacji ekonomicznej

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska, (świat)

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja pozaformalna – dzieci i młodzież
  • edukacja nieformalna – dzieci i młodzież
Streszczenie (opis) wyników badań

Artykuł bada znaczenie edukacji finansowej dla pokolenia Y, opierając się na hipotezie, że poziom wiedzy finansowej tej grupy jest niski i wymaga poprawy. Hipoteza została zweryfikowana na podstawie analiz przeprowadzonych w Polsce i na świecie. Wybór pokolenia Y jako grupy badawczej wynika z faktu, że osoby te rzadziej korzystają z usług bankowych, co wskazuje na niedostateczną znajomość zagadnień finansowych. Skupiono się na młodych osobach w wieku 15 lat, które kończą obowiązkową edukację i wchodzą na rynek pracy, analizując sytuację w Polsce na tle międzynarodowym, m.in. w oparciu o wyniki badań PISA.

Artykuł podkreśla, że edukacja finansowa jest kluczowym narzędziem do zwiększania wiedzy i świadomości finansowej młodego pokolenia. W pierwszej części przedstawiono poziom wiedzy finansowej pokolenia Y oraz jego charakterystykę, zaś w dalszej analizie uwzględniono strategie edukacji finansowej stosowane na świecie, ukazując ich znaczenie dla poprawy kompetencji finansowych.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.