Nazwa/tytuł

Edukacja przedsiębiorcza: analiza bibliometryczna polskiego piśmiennictwa

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Krzysztof Wach
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Horyzonty Wychowania

Rok wydania (publikacji)

2016

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Link do zasobu w wersji elektronicznej
Notka bibliograficzna do cytowania

Wach, K. (2016). Edukacja przedsiębiorcza: analiza bibliometryczna polskiego piśmiennictwa. Horyzonty Wychowania, 15 (34), 11–26.

Słowa kluczowe

przedsiębiorczość

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – przedszkola
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
  • edukacja pozaformalna – dzieci i młodzież
  • edukacja pozaformalna – dorośli
  • edukacja nieformalna – dzieci i młodzież
  • edukacja nieformalna – dorośli
Streszczenie (opis) wyników badań

CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników przeprowadzonej analizy bibliometrycznej polskiego piśmiennictwa ekonomicznego w zakresie dorobku poświęconego przedsiębiorczej edukacji.

PROBLEM I METODY BADAWCZE: Podstawowym problemem publikacji jest ilościowa i jakościowa analiza publikacji polskich na temat edukacji przedsiębiorczej. Artykuł wykorzystuje trzy główne narzędzia badawcze, jakimi są tradycyjne studia literaturowe, deskryptywna analiza bibliometryczna (analiza jakościowa) oraz socjologiczna analiza treści (analiza jakościowa).

PROCES WYWODU: Wywód składa się z trzech zasadniczych elementów. Pierwsze wnioski płyną z analizy literatury przedmiotu w zakresie stosowanej terminologii. Główna część empiryczna artykułu bazuje na ilościowej analizie bibliometrycznej, którą uzupełniono jakościową analizą bibliometryczną. Jako bazy referencyjnej dla ekonomicznej literatury przedmiotu użyto BazEkon.

WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: W polskiej literaturze przedmiotu brak jest powszechnie uznanej jednolitej terminologii stosowanej zarówno przez badaczy-autorów, jak i przez bazy bibliograficzne, stąd analiza jest utrudniona. Polski dorobek pod względem ilościowym jest relatywnie mniejszy, choć podejmuje w zasadzie te same tematy co literatura światowa. Dwa obecnie wiodące czasopisma w Polsce z tej tematyki to „Przedsiębiorczość – Edukacja” oraz „Horyzonty Wychowania”.

WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Należy promować wśród społeczności akademickiej stosowanie jednolitej terminologii, a także używanie odpowiednich słów kluczowych, które po pewnym czasie pozwolą na pogłębioną analizę bibliometryczną edukacji przedsiębiorczej w polskim piśmiennictwie naukowym.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.