Nazwa/tytuł

Edukacja ekonomiczna w polskiej szkole ponadgimnazjalnej

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Magdalena Bylińska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów

Rok wydania (publikacji)

2014

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Bylińska, M. (2014). Edukacja ekonomiczna w polskiej szkole ponadgimnazjalnej. STUDIA I PRACE Kolegium Zarządzania i Finansów, 137.

Słowa kluczowe

przedsiębiorczość, ekonomia w praktyce, gospodarka

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
Streszczenie (opis) wyników badań

Edukacja ekonomiczna ma bardzo duży wpływ na rozwój gospodarczy, jako że do jego podtrzymywania potrzeba społeczeństwa świadomego ekonomicznie i finansowo. Każdy człowiek potrzebuje podstawowej wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, która ułatwi nie tylko kierowanie własną firmą, czy funkcjonowanie w realiach współczesnej gospodarki, ale ułatwi także zarządzanie finansami osobistymi.

W artykule autorka stara się udzielić odpowiedzi na pytanie, czy obecny system edukacji ponad‑ gimnazjalnej wystarczająco przygotowuje młodzież do startu w dorosłe realne życie w zakresie przedsiębiorczości.

Pierwsza część artykułu przedstawia historię reform strukturalnych i programowych systemu szkolnego obejmujących nauki ekonomiczne oraz wskazuje na ich źródła. W drugiej części publikacji autorka omawia podstawę programową przedmiotu: podstawy przedsiębiorczości i nowo wprowadzonego do szkół licealnych nieobowiązkowego przedmiotu: ekonomia w praktyce. Stara się przy tym ocenić programy obu przedmiotów oraz wskazać ich mocne i słabe strony.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.