artykuł
Magdalena Bylińska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów
2014
otwarty (Open Access)
Bylińska, M. (2014). Edukacja ekonomiczna w polskiej szkole ponadgimnazjalnej. STUDIA I PRACE Kolegium Zarządzania i Finansów, 137.
przedsiębiorczość, ekonomia w praktyce, gospodarka
polski
Polska
Edukacja ekonomiczna ma bardzo duży wpływ na rozwój gospodarczy, jako że do jego podtrzymywania potrzeba społeczeństwa świadomego ekonomicznie i finansowo. Każdy człowiek potrzebuje podstawowej wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, która ułatwi nie tylko kierowanie własną firmą, czy funkcjonowanie w realiach współczesnej gospodarki, ale ułatwi także zarządzanie finansami osobistymi.
W artykule autorka stara się udzielić odpowiedzi na pytanie, czy obecny system edukacji ponad‑ gimnazjalnej wystarczająco przygotowuje młodzież do startu w dorosłe realne życie w zakresie przedsiębiorczości.
Pierwsza część artykułu przedstawia historię reform strukturalnych i programowych systemu szkolnego obejmujących nauki ekonomiczne oraz wskazuje na ich źródła. W drugiej części publikacji autorka omawia podstawę programową przedmiotu: podstawy przedsiębiorczości i nowo wprowadzonego do szkół licealnych nieobowiązkowego przedmiotu: ekonomia w praktyce. Stara się przy tym ocenić programy obu przedmiotów oraz wskazać ich mocne i słabe strony.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów