artykuł
Michał Korwin-Szymanowski
Pedagogika Rodziny
2016
zamknięty
Korwin-Szymanowski, M. (2016). Edukacja ekonomiczna w jednostkach penitencjarnych a kształtowanie postaw doświadczenia Fundacji Zielony Promień. Pedagogika Rodziny, 6 (3), 165–174.
resocjalizacja, postawy przedsiębiorcze, świadomość finansowa
polski
Polska
Artykuł opisuje działania edukacyjne Fundacji Zielony Promień ukierunkowane na świadomość finansową klientów i usługi bankowe.
W pierwszej części artykułu przedstawiono fundację i jej główne obszary zainteresowań. Powyższe ramy odnoszą się do raportów, z których wynika niski poziom wiedzy finansowej Polaków. Na podstawie przedstawionych wyników można stwierdzić, że postawy ekonomiczne są na niskim poziomie. Może to powodować problemy w kontaktach z instytucjami finansowymi i zarządzaniu finansami osób pozbawionych wolności.
W drugiej części artykułu poruszono problem postaw i możliwości ich kreowania za pomocą odpowiednich środków oferowanych przez fundację.
W rezultacie fundacja wzywa do opracowania nowych narzędzi edukacyjnych, które pozwolą kreować określone postawy, a nie tylko wiedzę, za którą rzadko idą pożądane zachowania.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów