Nazwa/tytuł

Edukacja ekonomiczna i przedsiębiorcza a postawy przedsiębiorcze osób bezrobotnych

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Wojciech Maciejewski
Agnieszka Faron

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Wydawnictwo SAN

Rok wydania (publikacji)

2014

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Maciejewski, W., & Faron, A. (2014). Edukacja ekonomiczna i przedsiębiorcza a postawy przedsiębiorcze osób bezrobotnych. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 15(10, cz. 2 Finansowe i organizacyjne aspekty kooperacji nauki i lokalnej przedsiębiorczości część 2), 69-82.

Słowa kluczowe

postawy przedsiębiorcze, osoby bezrobotne

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja pozaformalna – dorośli
  • edukacja nieformalna – dorośli
Streszczenie (opis) wyników badań

Gospodarka rynkowa nie tylko promuje zachowania przedsiębiorcze, ale wręcz wymaga takich postaw. Zrozumienie istoty przedsiębiorczości może być trudne ze względu na wieloaspektowość czynników, dlatego edukacja i promowanie postaw przedsiębiorczych jest dużym wyzwaniem dla systemu edukacji.

Artykuł jest próbą weryfikacji, jak wiedza i edukacja ekonomiczna wpływa na postawy przedsiębiorcze w opinii osób bezrobotnych oraz jakie czynniki decydują o rozwoju przedsiębiorczości.

W rezultacie badania okazało się, że wśród wyodrębnionych grup według zdefiniowanych cech nie ma dużych różnic w rozumieniu wybranych zagadnień związanych z przedsiębiorczością. Zaproponowane wnioski mogą być przydatne do konstruowania programów szkoleniowych dla grup osób bezrobotnych oraz dla instytucji zaangażowanych w tworzenie narzędzi wspierających rozwój przedsiębiorczości.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.