artykuł
Renata Raszka
Uniwersytet Śląski
Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
2017
otwarty (Open Access)
Raszka, R. (2017). Dzieci i pieniądz(e). Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, 1(9), 151-168.
pieniądz, najmłodsi uczniowie, wychowanie ekonomiczne, kształcenie nauczycieli w zakresie edukacji ekonomicznej
polski
Polska
Zrozumienie wartości pieniądza w systemie monetarnym, radzenie sobie z obliczeniami pieniężnymi w sensie kupna i sprzedaży, a także umiejętność zarządzania pieniędzmi należą do ważnych umiejętności życiowych, niezbędnych w rozwoju świadomości ekonomicznej dzieci. Pieniądze są trudną materią rozważań naukowych, co zostało wskazane w artykule. Ponadto w artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów pedagogiki na temat pieniądza i jego znaczenia w wychowaniu ekonomicznym najmłodszych dzieci.
Wyniki tego badania są analizowane i interpretowane w kontekście wcześniej przeprowadzonych i opublikowanych wyników badań ankietowych na ten sam temat, które zostały przeprowadzone wśród uczniów klas trzecich i szóstych szkoły podstawowej.
Artykuł kończy się refleksją na temat kształcenia nauczycieli w szkołach podstawowych i przedszkolach w zakresie edukacji ekonomicznej.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów