Nazwa/tytuł

Dzieci i pieniądz(e)

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Renata Raszka
Uniwersytet Śląski

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

Rok wydania (publikacji)

2017

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Raszka, R. (2017). Dzieci i pieniądz(e). Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, 1(9), 151-168.

Słowa kluczowe

pieniądz, najmłodsi uczniowie, wychowanie ekonomiczne, kształcenie nauczycieli w zakresie edukacji ekonomicznej

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
Streszczenie (opis) wyników badań

Zrozumienie wartości pieniądza w systemie monetarnym, radzenie sobie z obliczeniami pieniężnymi w sensie kupna i sprzedaży, a także umiejętność zarządzania pieniędzmi należą do ważnych umiejętności życiowych, niezbędnych w rozwoju świadomości ekonomicznej dzieci. Pieniądze są trudną materią rozważań naukowych, co zostało wskazane w artykule. Ponadto w artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów pedagogiki na temat pieniądza i jego znaczenia w wychowaniu ekonomicznym najmłodszych dzieci.

Wyniki tego badania są analizowane i interpretowane w kontekście wcześniej przeprowadzonych i opublikowanych wyników badań ankietowych na ten sam temat, które zostały przeprowadzone wśród uczniów klas trzecich i szóstych szkoły podstawowej.

Artykuł kończy się refleksją na temat kształcenia nauczycieli w szkołach podstawowych i przedszkolach w zakresie edukacji ekonomicznej.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.