Nazwa/tytuł

Młodzi a przedsiębiorczość. Możliwości, wyzwania, bariery (COVID), oczekiwania i potrzeby młodych – raport z badania

Typ zasobu

raport

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Fundacja Stocznia

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy “Think”!

Rok wydania (publikacji)

2021

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Fundacja Stocznia (2021). Młodzi a przedsiębiorczość. Możliwości, wyzwania, bariery (COVID), oczekiwania i potrzeby młodych – raport z badania. Pobrane z: https://www.citibank.pl/poland/kronenberg/polish/files/mlodzi-a-przedsiebiorczosc.pdf

Słowa kluczowe

przedsiębiorczość, pandemia, kompetencje przedsiębiorcze, zakładanie firmy

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
  • edukacja pozaformalna – dorośli
  • edukacja nieformalna – dorośli
Streszczenie (opis) wyników badań

Przedmiotem badań było postrzeganie przedsiębiorczości wśród ludzi młodych między 18. a 30. rokiem życia, uwzględniając wpływ m.in. pandemii COVID-19. Celem badania było zrozumienie postrzegania przedsiębiorczości przez młodych Polaków.

Postawione pytania badawcze brzmiały: 1) Jak młodzi ludzie rozumieją pojęcie przedsiębiorczości?; 2) Jak młodzi ludzie postrzegają/oceniają przedsiębiorczość?; 3) Jakie umiejętności, kompetencje, cechy, zasoby są potrzebne, aby być przedsiębiorczym?; 4) Od czego według młodych zależy posiadanie tych cech, umiejętności, kompetencji?; 5) Czy pandemia wpłynęła na myślenie młodych o przedsiębiorczości?

Badania zostały przeprowadzone w Polsce w 2021 roku na grupie 413 osób. Dane jakościowe zostały zebrane podczas pięciu dwugodzinnych wywiadów grupowych (FGI) poprzez spotkania za pośrednictwem platformy ZOOM. Dane ilościowe zostały pozyskane za pomocą panelu internetowego metodą CAWI.

W wyniku badania sformułowano następujące wnioski: 1) Cechą charakterystyczną osoby przedsiębiorczej wg ludzi młodych jest pozyskiwanie wiedzy i nowych kompetencji dosłownie wszędzie, nie tylko w ramach edukacji; 2) Ważnymi wymiarami przedsiębiorczości wg ludzi młodych są ciągły samorozwój, dążenie do celu i dawanie upustu wrodzonej kreatywności; 3) Doświadczenie pandemii wyraźnie uświadamia młodym Polakom ryzyka związane z prowadzeniem własnej działalność. Część ludzi w pandemii dostrzegło jednak okazję

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.