Nazwa/tytuł

Polityka edukacyjna w Japonii – budowanie mostów do 2030 r. [Japonia]

Education Policy in Japan – Building Bridges towards 2030
Typ zasobu

strategia

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

OECD

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

OECD

Rok wydania (publikacji)

2018

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

OECD (2018), Education Policy in Japan: Building Bridges towards 2030, Reviews of National Policies for Education, OECD Publishing, Paris. https://doi.org/10.1787/9789264302402-en

Słowa kluczowe

strategia edukacji ekonomicznej

Język publikacji

angielski

Zasięg przestrzenny badań

Japonia

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły podstawowe
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
Streszczenie (opis) wyników badań

Raport dotyczy japońskiego systemu edukacji, który osiąga wysokie wyniki w międzynarodowych badaniach, takich jak PISA i badania umiejętności dorosłych, przy jednoczesnym zachowaniu równości szans.

Celem badań było wskazanie mocnych stron tego systemu oraz identyfikacja wyzwań związanych z globalizacją, zmianami społecznymi, ekonomicznymi i postępującą technologią, które wymagają nabywania nowych umiejętności

Autorzy raportu wskazują, że holistyczny model edukacji oparty na wysokich kwalifikacjach nauczycieli oraz ścisłej współpracy z lokalnymi społecznościami i rodzicami przyczynia się do osiągania znakomitych wyników niezależnie od statusu społeczno-ekonomicznego uczniów. Ponadto podkreśla się, że japoński system edukacji osiąga sukces dzięki priorytetowemu traktowaniu edukacji i stałemu wdrażaniu innowacji, jednak dalsze utrzymanie wysokiego poziomu wymaga m.in. modernizacji programu nauczania, doskonalenia kompetencji nauczycieli oraz wzmacniania współpracy ze społecznościami lokalnymi.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.