Nazwa/tytuł

Edukacja ekonomiczna a kształtowanie postaw przedsiębiorczych studentów – raport z badań nad oszczędzaniem i wydawaniem pieniędzy

Typ zasobu

monografia (rozdział)

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Ewelina Szczechowiak
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Rok wydania (publikacji)

2020

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Szczechowiak, E. (2020). Edukacja ekonomiczna a kształtowanie postaw przedsiębiorczych studentów – raport z badań nad oszczędzaniem i wydawaniem pieniędzy. Uwarunkowania budowy bezpieczeństwa prawnego, ekonomicznego i społecznego w Polsce, 89.

Słowa kluczowe

postawa przedsiębiorcza, oszczędzanie i wydawanie pieniędzy

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
Streszczenie (opis) wyników badań

Inspiracje badawcze artykułu oscylują wokół tematyki oszczędzania pieniędzy, które jest podstawą bezpieczeństwa i niezależności.

Nieplanowane wydatki i nieprzewidziane sytuacje życiowe są fundamentem kształtowania systemu oszczędzania w zachowaniu społeczeństw. Kształtowanie postawy ekonomicznej ludzi jest kluczem do sukcesu w procesie wydawania pieniędzy. Podstawowym aspektem jest analiza i rozsądne planowanie wydatków, co jest kwintesencją wdrażania właściwych zachowań. Postawa przedsiębiorcza oparta na wdrożeniu odpowiedniego systemu oszczędzania jest fundamentem zapewnienia godnej przyszłości na emeryturze dla młodszych pokoleń.

Badania przeprowadzone przez Studenckie Koło Naukowe Przedsiębiorczości InSpirio oscylowały wokół opinii studentów na temat oszczędzania. Wyniki badań wykazały różnice w odczuciach osób oszczędnych, w porównaniu do tych, które nie gromadzą pieniędzy. Powodem był stosunek respondenta do pieniędzy. Dla oszczędnych respondentów oszczędzanie okazało się nie tylko poczuciem bezpieczeństwa, ale także poczuciem zysku i satysfakcji. Należy pamiętać, że większość osób jest typem pośrednim i obie prezentowane postawy są radykalne lub nawet negatywne.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.