Nazwa/tytuł

Kształtowanie postaw przedsiębiorczych w programach nauczania. Stan obecny i proponowane kierunki zmian (2007)

Typ zasobu

artykuł (rozdział w monografii)

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Krzysztof Wach
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych

Rok wydania (publikacji)

2007

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Link do zasobu w wersji elektronicznej
Notka bibliograficzna do cytowania

Wach, K. (2007). Kształtowanie postaw przedsiębiorczych w programach nauczania. Stan obecny i proponowane kierunki zmian (No. 31651). University Library of Munich, Germany.

Słowa kluczowe

postawy przedsiębiorcze, programy nauczania, europejskie systemy edukacyjne, MŚP

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska, Europa

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – przedszkola
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
Streszczenie (opis) wyników badań

Opracowanie ukazuje rolę kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w europejskich systemach edukacyjnych. Na tym tle zarysowane zostały zarówno zalecane przez Komisję Europejską pożądane kwalifikacje absolwentów studiów wyższych, jak i treści kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. Oceny obecnego stanu dokonano z jednej strony w oparciu o raport Komisji Europejskiej oraz wyniki badań instytucji pozarządowych, z drugiej zaś własne badanie empiryczne przeprowadzone wśród losowo dobranej próby 109 małych i średnich przedsiębiorstw działających w województwach małopolskim i śląskim oraz 131 przedstawicieli władz gmin zlokalizowanych w tych województwach. W opracowaniu dokonano również próby zaproponowanie kierunków zmian w zakresie “wiedzy, umiejętności postaw przedsiębiorczych“ w programach nauczania w polskim szkolnictwie akademickim. Celem opracowania jest ewaluacja obecnego stanu w zakresie kształtowania postaw przedsiębiorczych oraz wskazanie pożądanych kierunków zmian w tym obszarze.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.