Nazwa/tytuł

Ekonomia i edukacja ekonomiczna w okresie „powrotu historii”

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Marek Ratajczak
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Studia Socjologiczno-Polityczne. Seria Nowa

Rok wydania (publikacji)

2023

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Ratajczak, M. (2023). Ekonomia i edukacja ekonomiczna w okresie „powrotu historii”. Studia Socjologiczno-Polityczne. Seria Nowa, (2 (19)).

Słowa kluczowe

uniwersytet, historia, zmiany społeczno-gospodarcze

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska (świat)

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoły wyższe
Streszczenie (opis) wyników badań

W opracowaniu podjęto próbę omówienia ekonomii jako nauki oraz, w mniejszym stopniu, edukacji ekonomicznej na poziomie akademickim w kontekście zmian zachodzących w otoczeniu społeczno-gospodarczym i politycznym od początku XXI wieku. Za Robertem Kaganem okres ten został nazwany „powrotem historii”, w opozycji do terminu „koniec historii” spopularyzowanego przez Francisa Fukuyamę w latach 90. XX wieku. Przedstawiono główne cechy ekonomii jako nauki oraz potencjalne zmiany w dalszym rozwoju ekonomii. Ponowne uspołecznienie ekonomii jest szczególnie pożądane w sensie ponownego przemyślenia wszystkiego, co wiąże się z ekonomią należącą do nauk społecznych. Wskazano również na wyzwania związane z rozwojem nauczania ekonomii na poziomie wyższym. Pożądane jest rozszerzenie perspektywy edukacyjnej w kształceniu przyszłych ekonomistów i menedżerów. Profesjonalizm i praktyczność studiów wyższych z zakresu ekonomii i zarządzania nie może być przeciwstawiana ich akademickiemu i teoretycznemu charakterowi.

[streszczenie oryginalne]

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Warszawski Instytut Bankowości
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.