artykuł
Iryna Manczak
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Horyzonty Wychowania
2021
otwarty (Open Access)
Manczak, I. (2021). Edukacja ekonomiczna dzieci w trybie zdalnym – doświadczenia Uniwersytetu Dziecięcego UEK. Horyzonty Wychowania, 20 (54), 123–133.
zajęcia w trybie zdalnym, uniwersytet dziecięcy, obserwacja uczestnicząca
polski
Polska
CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest identyfikacja czynników determinujących realizację zajęć w trybie zdalnym z wiedzy ekonomicznej wśród dzieci.
PROBLEM I METODY BADAWCZE: Przedstawiony problem badawczy zakładał uzyskanie odpowiedzi na pytania: W jaki sposób zaangażować uczestników w trakcie zajęć? W jaki sposób budować przekaz na temat pojęć ekonomicznych? Jak utrzymać uwagę dzieci w trakcie zajęć online? Jakie metody dydaktyczne umożliwią realizację tematu zajęć? Zastosowano metodę obserwacji uczestniczącej oraz desk research.
PROCES WYWODU: W artykule postawiono tezę głoszącą, że kształcenie na odległość wymaga dostosowania prezentowanej problematyki ekonomicznej i metod wspomagających proces dydaktyczny do możliwości poznawczych dzieci.
WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Na kanwie przeprowadzonych rozważań sformułowano odpowiedzi na postawione pytania badawcze. W artykule zarysowano czynniki determinujące realizację zajęć w trybie zdalnym z wiedzy ekonomicznej wśród dzieci.
WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Uniwersytety dziecięce stanowią dowód czynnego zaangażowania instytucji akademickiej w szeroko rozumianą edukację.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów