Nazwa/tytuł

Postawy wobec przedsiębiorczości uczniów w młodszym wieku szkolnym

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Maria Janas

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Przedsiębiorczość – Edukacja [Entrepreneurship – Education]

Rok wydania (publikacji)

2020

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Link do zasobu w wersji elektronicznej
Notka bibliograficzna do cytowania

Janas, M. (2020). Postawy wobec przedsiębiorczości uczniów w młodszym wieku szkolnym. Przedsiębiorczość – Edukacja [Entrepreneurship – Education], 16 (2), 48–60.

Słowa kluczowe

edukacja przedsiębiorcza, edukacja wczesnoszkolna, kompetencje przedsiębiorcze, postawa przedsiębiorcza, przedsiębiorczość, strategie rozwijania przedsiębiorczości

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
Streszczenie (opis) wyników badań

W artykule podjęta została tematyka rozwijania kompetencji przedsiębiorczych u uczniów w młodszym wieku szkolnym w Polsce i obejmowała okres analizy 2019–2020. Celem przeprowadzonych badań było uzyskanie odpowiedź na pytania: jak uczniowie klas trzecich definiują terminy „przedsiębiorczość” i „przedsiębiorca”? Czy uczniowie klas trzecich uważają się za osoby przedsiębiorcze? Czy uczniowie klas trzecich dostrzegają w szkole inicjatywy podejmowane na rzecz stymulowania tej ważnej dla skutecznej edukacji kompetencji?

W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i technikę ankiety. Uzyskane wyniki nie służą formułowaniu uogólnień czy stawianiu tez, lecz sygnalizują, że badani uczniowie rozumieją terminy: „przedsiębiorczość” i „przedsiębiorca” w sposób potoczny, który odbiega od definicji spotykanych w literaturze przedmiotu.

Badani respondenci nie posiadają wystarczającej wiedzy o cechach charakteryzujących osobę przedsiębiorczą, a podejmowane w szkołach działania na rzecz rozwijania postawy przedsiębiorczej są realizowane w niewystarczającym zakresie. Należy zintensyfikować szkolne działania mające na celu nie tylko wyposażenie uczniów w wiadomości na temat przedsiębiorczości, lecz przede wszystkim w umiejętności, dzięki którym będzie można przypisać im cechy osoby przedsiębiorczej.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.