Nazwa/tytuł

Rola mediów publicznych w edukacji ekonomicznej - analiza dobrych praktyk we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Czechach, Holandii, Finlandii oraz Danii

Typ zasobu

raport

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Diana Jaworska

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Kancelaria Senatu. Biuro Analiz i Petycji.

Rok wydania (publikacji)

2024

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Jaworska, D. (2024). Rola mediów publicznych w edukacji ekonomicznej – analiza dobrych praktyk we Francji, Danii, Holandii, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Czechach oraz Finlandii. Warszawa: Kancelaria Senatu. Biuro Analiz i Petycji. Pobrane z: https://www.senat.gov.pl/gfx/senat/pl/senatekspertyzy/7161/plik/oe-504.pdf

Słowa kluczowe

media publiczne, programy edukacyjne, treści edukacyjne, dzieci, dorośli, kraje europejskie

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska, inne kraje

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja nieformalna – dzieci i młodzież
  • edukacja nieformalna – dorośli
Streszczenie (opis) wyników badań

Raport analizuje rolę mediów publicznych w edukacji ekonomicznej w ośmiu krajach Europy, ukazując różnice w zakresie działań, integracji z narodowymi strategiami oraz docelowych grupach odbiorców.

Większość krajów oferuje platformy edukacyjne dla dzieci, zintegrowane z programem nauczania, z czego Holandia wyróżnia się najlepiej skatalogowanymi treściami. Niemcy i Dania mają materiały rozproszone, a Hiszpania koncentruje się na edukacji dorosłych. Holandia, Włochy i Hiszpania oferują dedykowane portale dla dorosłych, podczas gdy Francja, Niemcy i Czechy skupiają się głównie na młodszych odbiorcach. Różnorodność kanałów, takich jak podcasty czy media społecznościowe, zwiększa zasięg treści w Niemczech i Holandii. Hiszpania wyróżnia się formalnym włączeniem mediów publicznych do strategii edukacji finansowej, a Holandia kompleksowym podejściem, co czyni ją liderem wiedzy finansowej w Europie.

Raport wskazuje na możliwość adaptacji najlepszych praktyk w Polsce w celu poprawy świadomości ekonomicznej obywateli.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Zobacz:
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.