monografia (rozdział)
Renata Raszka
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
2019
otwarty (Open Access)
Raszka, R. (2019). Edukacja finansowa w domu i w szkole. Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T. 2: Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce (pp. 187-200). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
pieniądz, socjalizacja ekonomiczna, wychowanie, wiedza finansowa
polski
Polska; inne kraje
Artykuł zawiera refleksje na temat niełatwego zadania stojącego przed rodzicami i nauczycielami, jakim jest edukacja ekologiczna dzieci.
Rodzice odgrywają wiodącą i odpowiedzialną rolę w edukacji finansowej swoich dzieci. Rodzina jest pierwszym i podstawowym środowiskiem, w którym dziecko zdobywa doświadczenia związane ze zrozumieniem wartości pieniądza. Osobiste doświadczenia dziecka odgrywają bardzo ważną rolę w rozwoju operacyjnego rozumowania w zakresie rozumienia wartości pieniądza, a co za tym idzie, w sukcesach w rozwiązywaniu zadań matematycznych opartych na obliczeniach pieniężnych. Ponadto przyczyniają się do zwiększenia zaradności i samodzielności dziecka w zarządzaniu własnymi pieniędzmi.
[streszczenie oryginalne]
* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów