Nazwa/tytuł

Kompetencje przedsiębiorcze – ich rola i znaczenie w pracy współczesnego nauczyciela

Typ zasobu

artykuł

Autor(zy), redaktor(zy)* lub instytucja

Monika Borgiasz

Nazwa czasopisma lub wydawca lub instytucja badawcza/sprawcza

Szkoła – Zawód – Praca

Rok wydania (publikacji)

2017

Rodzaj dostępu

otwarty (Open Access)

Notka bibliograficzna do cytowania

Borgiasz, M. (2017). Kompetencje przedsiębiorcze – ich rola i znaczenie w pracy współczesnego nauczyciela. Szkoła – Zawód – Praca, 14, 185–201.

Słowa kluczowe

kompetencje przedsiębiorcze, kluczowe kompetencje, nauczyciel, postawy przedsiębiorcze, kreowanie postaw, kształcenie

Język publikacji

polski

Zasięg przestrzenny badań

Polska

Podstawowy rodzaj i poziom edukacji, do jakiej odnoszą się badania
  • edukacja formalna – szkoła podstawowa
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie ogólne)
  • edukacja formalna – szkoły średnie (kształcenie zawodowe)
Streszczenie (opis) wyników badań

Artykuł omawia zagadnienia definicyjne przedsiębiorczości, kompetencji przedsiębiorczych oraz obrazu współczesnego nauczyciela posiadającego kompetencje przedsiębiorcze.

Celem artykułu jest próba dokonania oceny postaw przedsiębiorczych nauczycieli z krakowskich szkół ze wskazaniem na ich preferencje w odniesieniu do kariery zawodowej.

W badaniu skorzystano ze studiów literatury oraz metody sondażu diagnostycznego na podstawie wywiadów ze stu dwudziestoma nauczycielami w wybranych placówkach edukacyjnych w Krakowie w 2016 roku.

Przeprowadzona analiza pozwoliła na sformułowanie następujących wniosków: 1) istotnym jest, aby nauczyciel był otwarty na liczne zmiany i adaptację do nowych warunków; 2) kluczowym w tym procesie jest kreowanie postaw przedsiębiorczych u nauczycieli; 3) różnorodne cechy społeczne, osobiste i menedżerskie pozwalają nauczycielowi na kształcenie społeczeństwa, które rozumie proces rozwoju cywilizacyjnego oraz potrafi znaleźć dla siebie racjonalne miejsce w zmieniającym się świecie.

Dodatkowa materiały, informacje i uwagi

* zgodnie z przyjętymi założeniami nie podaje się stopni i tytułów naukowych autorów

  • Raporty, badania i analizy

    Raporty, badania i analizy

    Zobacz
  • Artykuły tematyczne

    Artykuły tematyczne

    Zobacz
  • Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Krajowe Strategie Edukacji Finansowej

    Zobacz
Logo - KCEE - Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Wspólna inicjatywa dziesięciu organizacji realizujących i wspierających działalność edukacyjną w ramach szeroko rozumianej edukacji pozaformalnej w zakresie wiedzy ekonomicznej i finansowej w Polsce.
© Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej
Projekt i wykonanie: MovieMedia.pl

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.